Sammanfattning av HK Gamefair 2013.

Så var det över. Antiklimax. Lite sorgligt på något sätt men så klart också jätteskönt. Dödstrött och sliten tänkte jag försöka göra en liten sammafattning av helgen, ur mitt perspektiv.
 
F A N T A S T I S K!!!
 
 
Stina förbereder mässområdet med pappsen på fredagkväll. Vi hade sån tur så att Judit & Tommy ställde upp och passade barnen hela helgen. Helt otroligt!!! Utan deras hjälp vore det inte möjligt för både Johan och mig att genomföra mässan på det här sättet! Helt ovärderligt!! Tusen tack!
 
 
Det var sån tajming att Malins moster konfirmerade sig i helgen i Härnösand, vilket gjorde att hon också kunde medverka! Hennes mamma fick dock åka några extra mil, men jag tror att hon mer än gärna gjorde det för Malins skull!
 
 
Min kära svägerska Ullis och jag redo för HK Gamefair 2013.
 
 
Så klart var vi väldigt pirriga innan vi öppnade portarna kl 10 på lördagmorgon. Men väderGudarna var på vår sida det här året! På lördagen var det ett perfekt mässväder, mulet och lagom varmt men inget regn. (Okej, någon droppe men ingen behövde använda paraply de få minuter det stänkte.)
 
Så den första officiella siffran för lördagens besökare ligger på dryga 4000 besökare!!!
 
 
Jocke Smålänning var ju en av många attraktioner som drog folket till sig!
 
 
Har man inte sett hans show ska man verkligen försöka att få till det någon gång. En helt otrolig skytt men också en jätterolig show där han verkligen bjuder på sig själv!
 
 
Vår egna maskot Bjarne var också en populär attraktion av barnen. Han delade ut godis och mös med alla barn som ville!
 
 
Jonas är också en slags maskot... ;) Han är jäkligt bra att ha och kan det mesta! Det känns extra tryggt när han fixar all elektronik... ;)
 
 
Ester & Malin tyckte nog att det var lite extra lyxigt att få göra alla grejor som fanns på mässan - GRATIS!
 
Som ni ser på bilden så var dag nr 2 en dag i solens tecken och det drog ungefär 3000 besökare till mässan.
 
Så den första prognosen över besökarantalet för årets Höga Kusten Gamefair landar på ca 7000!!!
 
Underbart! Nu ska jag strax knyta upp svansen för att förbereda mig inför morgondagens jobb. Mitt "ordinarie jobb". :) Men jag skulle vilja rikta ett litet speciellt tack till min vapendragare/assisten/medhjälpare/kollega/partner för helgen - AMANDA! Tack för ett fantastiskt bra jobb!!!
 
Tack alla ni andra också som gjorde mässan till vad den blev!
 
Vi ses nästa år igen!