"Vaddå 3 varv??"

Måndagmorgon började på ett ljuvligt sätt. Jag tog med mig Yosh upp i Järvsöbacken och låtsades för en kort stund att vi befann oss i fjällvärlden istället för på hemmafronten. Vi missade ju årets fågelpremiär, men tar igen det till helgen som kommer istället...
 
 
Så därför fick Järvsöbacken bli ett litet substitut. :) En helt fantastiskt utsikt ner i dalen där morgondimman fortfarande låg kvar. Åh, det här mina vänner är balsam för själ och hjärta! 
 
Lunchen spenderades i träningens tecken. Tillsammans med Judit och Stefny filade jag på Zamba-koreografin...  vi kommenterar inte det mer utan hoppar raskt över till styrkeövningarna som stod på schemat direkt efter de tropiska takterna.
 
 
 
Jag hade satt ihop ett litet "mörda-mage-pass"... och i min värld gör vi ju allt ggr 3.
 
 
 
 
Det vet Stefny EGENTLIGEN, men hon ser alltid lika förvånad ut när hon liksom pustar ut och gör sig redo att plocka ihop och hoppa in i duschen...
 
 
"Neheee du, Stefny! Du har 1 varv kvar!" upplyser Judit så himla snällt...
 
 
"Va??! Vaddå 3 varv??!"
 
Ser nu hur Judit myser i bakrunden? Ingen glädje är väl så stor som skadeglädjen? ;)
 
Efter mitt andra arbetspass framför datorn svidade jag om för kvällens Bodystep. Åh, jäklar i min lilla låda vilket drag det var! Gaaaah, svetten formligen stänkte om oss och alla deltagarna! Tack för att ni förgyller måndagskvällarna på bästa sätt!
 
Eftersom min bättre hälft befinner sig i de Jämtlänska skogarna på jakt, så hade jag anlitat Judit som barnvakt till "Ersmaheten".
 
 
Judit har ju poängterat gång på gång att hon minsann inte gillar barn... 
 
I bilen på väg hem; 
 
Ebba; "Jahaja... och hon som inte gillar barn?"
 
Jag; "Nej visst serru, hon avskyr dom ju mer eller mindre om du frågar henne."
 
En mycket surmulen liten Stina sitter i baksätet och muttrar. Jag försöker att ignorera fram tills hon utbrister i en mycket mörk och bitter ton: 
 
"Mamma! Det var faktiskt inte så kul att du kom och hämtade mig!"
 
NEJ, JAG VET!!! Det måste ju vara otroligt hemskt att tillbringa eftermiddagen/kvällen med Judit & Tommy och åka 4-hjuling, grilla korv och busa.
 
Judit gillar ju ändå inte barn...