Sorg, Baciller och älgbiff - En salig blandning!

Idag är det pappas födelsedag. Tankarna rullar omkring. Knepigt att han inte finns mer...
 
Vad är då bättre att börja dagen med än en skogspromenad med de bästa av vänner? Yosh och hans superpolare, Frej, vars matte Cia är min superpolare! 1 timmes morgonpromenad i en frostig skog, men två lekfulla hundar, kan få de tyngsta tankar att försvinna på ett kick!
 
 
Vår lilla sjuklig tycktes pigga på sig under dagen, vilket gjorde att vi valde att greppa lite frisk luft. Ingen har dött av det? Alvedon är ett mirakelmedel. Från att ligga och vara mer eller mindre halvdöd i soffan, till att spritta till och bli full i bus på mindre än 5 minuter? Hur är det möjligt? Vad innehåller det egentligen??!
 
Knark??!
 
 
Vi tog därför en promenad till lekparken mitt i byn. Till sjuklingens lycka, satt gungorna fortfarande kvar!!!
 
 
Det var flera som testate gungan... Yosh är inte riktigt som alla andra... Men han gillade det!
 
 
Sjuklingen lekte på rätt bra (med viss pushning ifrån modern). Ett litet test kan man tycka, men jag ville ju veta om hon var frisk eller om det bara var Alvedonets mirakelunderverksinnehåll, som gjort vad det ska för att få flickebarnet på fötter.
 
 
Ungefär här börjar krafterna att sina och mirakelmedlets under ta slut. Jag insåg då att morgondagen innebär hemarbete "slash" vabb. Jag kunde dessutom skymta vita små fläckar i halsen på henne... dessa symtom brukar vittna om halsfluss... Men vem är jag att bedöma? Vi avvaktar och ser hur morgondagen artar sig. Vi har inte tid med några längre basilusk-vistelser. Vi ska ju upp till fjälls på onsdag!!!
 
Hej mormor! <3
 
 
 
Kvällen avslutades med en liten nätt älgbiff (skjuten av undertecknad), vilandes på en kantarellsås (kantarellerna plockade av undertecknad) serverad till rostade rotsaker.
 
Trevlig söndag på Er!