Nyårslöfte?

Hm... näe, jag avlägger inga såna. Jag tror inte på sånt skit. Förlåt om jag låter negativ, men se dig omkring på den stora massan som avlägger nyårslöften (förlåt alla ni som funderar på att göra det...), det håller i ...hm... ca 2 veckor. De flesta gym är smetfulla med nya besökare, vilket är jättekul! Dessvärre så är det inte många av dessa nya besökare som fortsätter att flitigt besöka gymmen fortsättningsvis... Det är fullt naturligt eftersom människan är född lat och född till att ta den lättaste vägen. Men jag kan inte låta bli att sörja... varje år ser det ungefär lika ut. Om jag bara fick smitta 1 eller ett par personer med lite träningsglädje som håller i sig längre än så, så skulle jag bli otroligt glad!
 
Jag vill härmed föreslå att avge löften någon annan dag, vilken som helst FÖRUTOM nyårsafton. Jag tror nämligen att det är procentuellt större odds att lyckas på en helt annan dag.
 
Fast... (nu kommer jag tala lite emot mig själv) alla försök är ju bra, så även om ni tillhör den massan som avger ett löfte om ett hälsosammare liv på självaste nyårsafton, önskar jag LYCKA TILL!
 
Själv har jag unnat mig godsaker idag. Poängtera UNNA, INTE syndat, utan unnat mig. :)
 
 
Det händer inte alltför ofta som vi tillagar hemgjord pizza, men idag var en sån dag.
 
Lite mozarella, lite salami, lite färsk basilika...
 
 
Den smakade utsökt!
 
Imorgon är det träning igen. Detta i min värld kallas för balans. Att unna sig godsaker lite då och då, träna och må bra både mentalt och fysiskt.
 
Sen må hända att jag dör på fläcken i en stroke, propp eller i en bilolycka. Men huvudsaken är att jag gör mitt bästa för att min kropp och själ ska må så bra som möjligt. Jag ser det som en billig investering i mig själv.
 
Trevlig lördag på er!
#1 - - Anna:

Åh, Katta! Jag håller så med dig! Men är man medveten om att nyårslöften av den typen inte håller så får man komma på något som håller istället. Jag lovade tex mig själv ett år att jag skulle köpa alla CD-skivor jag ville ha. (90-talet, så CD-skivor var nytt och förhållandevis dyrt) Det var ett nyårslöfte jag lyckades hålla utan problem ;)

#2 - - Katharina:

Fasiken, vilket bra nyårslöfte, Anna! Sånt ger jag mitt fullaste stöd till! :) Mer sånt! Gott nytt på dig!