Lördagsnöje!

Idag har vi haft det skojigt. Vi har ett nöje i familjen som vi brukar se till att tillfredställa på helgerna.

BADHUSET!!!

När vi är där så slås jag av samma tanke varje gång... Fan, va tråkigt det måsta vara att vara så jävla vuxen och seriös?! Undrar just vad barnen gillar bäst? En mamma som leker, badar och busar. Eller en mamma som sitter vid bassängkanten med sina bekanta och fikar, lyfter på blicken emellanåt och tittar om barnet fortfarande är över vattenytan...



(bilden är från i somras)

Jag tillhör den kategorin som älskar trampoliner, hopptorn och att göra bomben! Dessvärre har min badutstyrsel varit illa vald - bikini...
Jag har nu införskaffat mig en bättre, lite sportigare som ska sitta kvar efter att jag slängt mig i plurret i olika stilar.



(även den här bilden är ifrån i somras)

Men jag måste börja i rätt bassäng ifrån början. Kan absolut inte börja i varma bassängen för att sedan gå i den stora... då fryser jag ihjäl!
Idag körde vi även ett race i vattenrutchkanan. Malin var lite nervös så jag fick ha henne i mitt knä... vilket gjorde att jag fick offra mig lite rent fysiskt. Det kommer väl en dag då även hon har vuxit om mig...??? Ebba är ju redan föröbi och Ester är på god väg.

Men en bula i skallen för att rädda flickebarnet i vattenrutchkanan var det värt!



Just i skrivande stund är det "varmkorv boogie" på stereon, mellanbruttorna har klätt upp sig och ska nu fixa sista toutchen i form av lite läppstift... jag har poängterat LITE. Vi får väl se.

Återkommer!

#1 - - Anna:

Klart att ungarna gillar mammor som är med och badar bättre! Det är i alla fall min fasta övertygelse. ;)

#2 - - mormor:

De är bra att du har barnasinnet kvar!!!

Man ser ju att tjejerna njuter...och du med;))