Simhalls-skoj!

Söndagen bjöd på lite skoj i simhallen. Vi är rätt frekventa besökare i simhallen. Jag tycker att det är ett bra och rätt billigt familjenöje. Synd bara att jag aldrig lär mig att ta baddräkt istället för bikini... Det är ingen höjdare att göra "bomben", "köttbullen" eller bakåt-dyk i en bikini!



Stina har också börjat fatta det här med simhallen nu. I morse var hon helt galen och skulle promt ha baddräkten på sig innan hon hade fått på sig de andra kläderna. Vi möttes och flickebarnet fick hålla i sin baddräkt ända fram till entrén.



Hon älskar verkligen att bada. Står och studsar i omklädningsrummet och liksom garvar tillgjort och högt.



Det finns fler i familjen som älskar att bada. Den är figuren är mer under ytan än över.



Jag är fast besluten om att det finns ingen på vår jord som är fager i ett par cyklop.



Ester är en baddare på att simma. Hon är i den djupa bassängen i stort sett hela tiden, hoppar i från trampolinen, kanten och överallt. Simmar på rygg, mage, över och under ytan. Ingen simskola här inte!



Det smakar väl aldrig så bra med lite käk som när man har badat lite. Stina vrålade "kåååååv" hela tiden, men de hade dom tagit bort ifrån sitt sortiment. Helt galet ju!



Lite läskigt var det dock att gå på bassängkanten. Helst ville hon bli buren.... som vanligt.



Den här bilden ät tagen dagen före, men är så söt så jag måste bara ta med den också. Stina får köpa lördagsgodis för första gången. Plocka i en egen påse!!! 5 godisar. Men man delar ju dem på två så då blir det ju 10, smart va´?

Som Maria Montazami skulle ha sagt: "Mums!"