Mini-Kids-Aerobic

Idag började jag dagen med att köra 4 pass Mini-Kids-Aerobic på Nybo Skola i Järvsö. De har haft Hälsovecka den gångna veckan och fått prova på olika sorters mat, träning och andra hälsogrejor. KUL!



De är så underbara och härliga, alla ungar! Många nyfikna frågor som man liksom snabbt måste finna bra svar på. De nöjer sig ju inte med vilka svar som helst. Man ska inte tro att man kan slingra sig ur pinsamma frågor utan att behöva svara. Nope! De är likt små iglar på igen och vrider på frågorna om och om igen så att man har ingen som helst chans att inte svara.



"Vad jobbar du men när du inte tränar?"
"Jag jobbar på ett kontor."
"Jaha? Men vad GÖR du då?"
"Jag jobbar med fastigheter, om ni vet vad det är?"
"Ja, min morfar gör samma sak. Han jobbar också på en kyrkogård!"



Ja, det var en underbart start på den här dagen. Härliga ungar, härlig energi och många gånger fick jag bita mig i läppen för att inte brista ut i ett asgarv åt deras dråpliga kommentarer angånde min klädsel, min kropp, mitt hår, mitt jobb, mitt namn, mina skor, mina benvärmare... Ja, listan kan göras lång!

Men fantastikt roligt och underbart!

Tack, alla goa ungar på Nybo Skola!