4 modeller från Bergvägen!

Idag var den stora dagen äntligen här. Dagen som småtjejerna har haft nedräkning till.

Trendmässan i Ljusdal med modevisning!

För en tid sedan fick jag en förfrågan om att ställa upp som modell för att visa kläder från Ljusdals affärer på Trendmässan och om jag trodde att några av våra tjejer kanske kunde ställa upp.
Jag gissade på att det skulle gilla idén.

Jag hade rätt!



Det var en ganska lång catwalk som man skulle gå på. Alla modeller gick en och en, även barnen. Det var så himla modiga och duktiga. De svassade ut på podiet som om de inte hade gjort annat! Den enda som slapp gå själv var Stina.



Här är tjejerna ombytta och klara och väntar på att ställa upp sig bakom scenen. Jag gick inte med i den visningen utan gick senare.



Ester i skidmundering med pjäxor och allt från Sportringen.



Malin i en snygg vinterdress ifrån Sportringen.



Ebba i coola träningskläder och Stina i en mysig overall. Även de ifrån Sportringen.



Mamman i kläder ifrån Cristina & Co.



Sen var det dags för Ebba och Malin att visa glasögon ifrån Synoptik.



Tjejerna var så fantastiskt duktiga och modiga som HELT själva gick ut och vände på den där låååånga catwalken medan publiken applåderade!



Sen var det dags för mamman igen att gå i underkläder för Cristina & Co.



Jag hade tur som inte fick värsta raff-settet att gå i. Det här var ju trosor och linne ala safecard!



Men visst slog väl tanken en på hur mycket skinkorna EGENTLIGEN dallrar bakifrån...
Äh, fasiken! Det bjuder jag på!
Vi har i varje fall haft en härlig dag, spännande och med många nya saker som ingen av oss tidigare provat på. Nästa år går vi igen och då jäklar ska vi flasha ordentligt när vi vet vad det handlar om!

Nu blir det en lugn kväll i soffan. Vi somnar säkert innan 21... då är det nog tyst i vårt hus.