Operation tvätta "pilten"!

Så var det dags! Det fick bära eller brista, men vi kunde inte låta det gå mycket längre än så här. Dagen då Stinas "pilt" skulle tvättas! ("pilt" är ett annat ord för filt eftersom flickebarnet har problem med bokstaven F)

Jag funderade länge på hur vi bäst skulle lösa detta uppdrag. Jag tänkte att det bästa måste ändå vara att hon får vara med, göra det själv och sedan hänga upp "pilten" på tork framför brasan, där torkar den ju snabbast. Det är ju alltid en lite vågskål så där innan läggdags och under "Bompa".



Stina satte sig på "pilten" och strejkade till en början.

"Nej! Inte tvätta pilten!"



Men mamman är en tuff motståndare i stridens hetta. Till slut fick "pilten" hoppa ner i plurret. Då blev det faktiskt lite roligt också.



Alltså!!! Bakteriehärd väck, väck, väck! UR VÅRT HUS!!! En sanitär olägenhet!



Före



Efter.

Okej, okej, jag vet att det förmodligen aldrig mer kommer att bli vit igen. Men jag vet att den är ren nu, den luktar gott (tvättmedel) och är inte lika full med "kollijox" nu som innan tvätten.

Nu sover vår Räka tätt, tätt intill sin "pilt" och hon lär nog inte släppa den i första taget...
#1 - - Mamma:

Åhh, Katharina ..du skriver så härligt, alltid så mysigt att läsa din blogg, men du har ju sköna ungar att skriva om också:)))

#2 - - Anonym:

hugaligen ;) jag e glad att mina "bara" har napp ser jag :D

#3 - - anna eriksson:

Vilken mysig o rolig blogg du har!

Min treåring kom till mej häromdagen o sa att snutten måste tvättas för den luktar tå (fotsvatt?) och snabbt som attan tvättade jag den innan den unga damen hade ångrat sej :-)

God fortsättning.