Fliten lyser i vårt hus

Idag började vi i tidiga ottan med att maskera hela köket, riva tapeter, spackla, måla osv.

Våran egna "Nanny" har kommit till undsättning och tar hand om Stina medan vi jobbar och gnor.



Här ser vi Nannyn står och tar en välbehövlig kopp Gevalia mellan barnpassning och urplockning ur köket.
Det ska bli så skönt att få göra om, få bort all "gammel-lort" som blir i ett kök!



Ebba & Ester blir säkert en smula besvikna nu när de kommer hem sen och ser att mamma har rivit ner tapeterna som de så fint har skrivit och ritat på. De fick gå lös på både golv och väggar med diverse pennor för ett par dagar sedan. Gissa om det var kul då och faktiskt helt ostraffbart! (Den här gången!)



Jag har målat taklister och tak så jävlar i min lilla låda! Min nacke värker av att ha huvudet uppåt hela tiden. Men jag är ju en Viking och klagar inte... inte en svordom, inte ett litet pip. Jag bara gnolar och sjunger, visslar och skrattar...



Har ni sett vilka läckra snickarbyxor jag har köpt då? I stlk 38!!! Det fanns inga mindre så de fick duga. Och de dög rätt bra. Den här bilden är tagen på förmiddagen. Jag hade ganska många andra kulörer på brallor och skor innan eftermiddagen...

Imorgon är det dags att lägga golv! Men först blir det ju så klart Allsångsdags på Skansen, klappa låret och ett glas rött. Jag gissar att jag kommer att somna först och förmodligen kommer det att ske i soffan.
#1 - - ebbaJoe [jesusofsuburbia]:

Argggh!

våra fina målningar :'(

#2 - - Anna:

den som ändå kom i ett par 38:or.... suktar lite =)