Inget för de känsliga...

HA HA HA, måste bara få skratta lite här och dela med mig av våran tokiga vardag och dess följder.
Barn är underbara!!!
Igår skulle våran lilla Räka ta ett bad tillsammans med Ester.
Räkan har som bekant lite trubbel med kistan med mjölkproteinallergin, det för med sig en viss effekt i form av ömsom förstoppning, ömsom diarré.

Okej.. det är nu jag ber er känsliga läsare att sluta läsa. :-)

Allt börjar så bra, frid och fröjd med glada barn. Mamma gillar.

Stina börjar så sitta lite på huk och gnälla. Detta borde jag ha tagit som en första förvarning.

Ester; "Mamma, hon tänker väl inte bajsa va???!!!"

Jag; "Näe, men det tror jag inte. Nej, då. Det är lugnt."

Stina skriker högre och högre och jag börjar ana oråd.

Jo då, där kommer en rackabajsare till korv flytandes - MOT ESTER!!!
Stina är lättad, glad och lycklig över att fått ut den där.
Jag ser paniken i Esters ögon, ropar på assistans så Johan tar Stina. Ester börjar röra sig bakåt, upp emot kanten. Jag kan riktigt se hur hon kröker på tårna, allt för att undvika korven.

Så kommer den där sköna kommentaren;

Ester; "Näe, fy fan! Nu drar jag!"

HA HA HA!!! Ja, men är det inte underbart med barn, så säg?
#1 - - syster erika:

skrattar så jag ramlar av soffan och ligger dubbelvikt på golvet när jag sannast mig säger jag attansrackarns att jag missade detta....



kram